Odkrywanie świata

W ramach innowacji pedagogicznej rozwijającej wiedzę i ciekawość świata, uczniowie klasy 1a mieli okazję poczuć się jak prawdziwi naukowcy!
Podczas kolejnych zajęć z chemii dzieci dowiedziały się, jakie gazy biorą udział w oddychaniu, a następnie samodzielnie otrzymały tlen i dwutlenek węgla.
Nauka przez doświadczenie to najlepszy sposób na odkrywanie świata!
Grupa dzieci siedzi przy stole zabezpieczonym czarną folią i wykonuje doświadczenie na modelach miniwulkanow umieszczonych na papierowych talerzykach. Uczniowie dozują barwne roztwory minipipetami, obok mają kubeczki z materiałami; w tle widać okna, ławki i liczydło. Klasa edukacji wczesnoszkolnej siedzi przy długim stole osłoniętym czarną folią. Dzieci trzymają plastikowe butelki z założonymi kolorowymi balonami i pokazują kciuki w górę; w tle nauczycielka i monitor z planszą „Doświadczenia chemiczne" Dzieci siedzą w dwóch rzędach przy długim stole zabezpieczonym czarną folią i wykonują doświadczenie: na szyjkach plastikowych butelek mają założone kolorowe balony, które zaczynają się napełniać Uczniowie klas I–III pracują przy długim stole przykrytym folią. Na talerzykach mają modele wulkanów a za pomocą pipet Pasteura nanoszą kolorowe ciecze do wnętrza modeli. Z wnętrza wulkanów wydobywa się piana imitująca lawę. Na końcu sali znajduje się nauczyciel, który czuwa nad bezpieczeństwem doświadczeń.