Tydzień bez hejtu w naszej szkole – warsztaty w klasie 6b

W szkolnej klasie trzy dziewczynki – stoją przy zielonej tablicy, biorąc udział w psychodramie. Obok nich stoi nauczycielka uśmiechnięta i obserwująca uczniów. Pozostali uczniowie siedzą w ławkach, zwróceni w stronę tablicy.W ramach szkolnej akcji „Włącz szacunek, wyłącz hejt”, obchodzonej w naszej szkole jako Tydzień bez hejtu, w klasie 6b odbyły się wyjątkowe warsztaty pt. „Stop dla hejtu”, które poprowadziła szkolna psycholog.

Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym różni się hejt od konstruktywnej krytyki oraz jakie mogą być skutki hejtu zarówno dla osoby hejtowanej, jak i dla obserwatorów. Ważnym elementem spotkania była rozmowa o tym, jak można reagować na hejt w sposób bezpieczny i wspierający, a także dlaczego warto nie pozostawać obojętnym wobec przemocy słownej.

W drugiej części warsztatów uczniowie aktywnie włączyli się w zajęcia poprzez udział w psychodramie, wcielając się w role hejtera, osoby hejtowanej oraz świadka hejtu. Dzięki temu mogli głębiej zrozumieć emocje i motywacje różnych osób biorących udział w takich sytuacjach. Ćwiczenie to wzbudziło wiele refleksji i emocji, a klasa wykazała się dużym zaangażowaniem i empatią.

Na zakończenie warsztatów każdy uczestnik otrzymał gromkie brawa, a wspólna atmosfera szacunku i zrozumienia była najlepszym dowodem na to, że razem możemy przeciwstawić się hejtowi.

W sali lekcyjnej. Nauczycielka stoi z przodu klasy obok zielonej tablicy i ciemnego monitora lub tablicy interaktywnej. Ubrana jest w czarną sukienkę i czerwony sweter z wzorami. Wokół niej siedzi kilkanaścioro uczniów – większość z nich patrzy na nauczycielkę, a kilku z nich ma podniesione ręce, Trzech chłopców stoi obok siebie przodem do klasy, a obok nich nauczycielka, która obserwuje sytuację z uśmiechem. W tle znajduje się zielona tablica i ekran multimedialny. Po lewej stronie widoczna jest kolorowa szafka oraz biurko nauczyciela z laptopem i dzwonkiem. Kilkoro uczniów siedzi w ławkach przodem do prezentujących. W szkolnej klasie trzy dziewczynki – stoją przy zielonej tablicy, biorąc udział w psychodramie. Obok nich stoi nauczycielka uśmiechnięta i obserwująca uczniów. Pozostali uczniowie siedzą w ławkach, zwróceni w stronę tablicy.